Finanční poradce, kterému noví klienti volají sami
Jiří Kohoutek je jedním z finančních poradců, kteří se nezaměřují jen na živý svět, ale pracují i ve světě jedniček a nul. Jak se mu to osvědčilo? Tak to už nám poví sám.
Finanční poradenství na našem trhu nemá dobrou pověst. A profese finančního poradce taky ne. Jaké jsou podle vás hlavní důvody, proč to tak je?
Podle mě je hlavním důvodem to, že poradenské společnosti založené na MLM berou do svých řad skoro kohokoliv. Tito nováčci se pak potkávají s klienty a jejich zkušenější kolegové, kteří se pak stanou jejich šéfy („manažery“), začnou pracovat s lidmi na pobočce, místo aby se věnovali klientům. Klient se pak potkává se začátečníky a často zjistí, že to nebude ten správný odborník a když se jim ozve nějaký klidně lepší fin. poradce, tak s tím už se nepotkají jen proto, že si myslí že to bude podobné jako předtím. Dalším důvodem proč nemá slovo finanční poradce dobrý zvuk, je že tyto MLM firmy jsou dost závislé na produktech, kde je vysoká provize, protože se dělí do celé sítě ale tyto produkty zase asi nebudou nejvýhodnější pro klienta že?
Co Vás k profesi finančního poradce přivedlo?
Ukončil jsem VŠ obor finance, ale hned po škole jsem v tomto oboru nenašel práci, která by mě bavila a na přepážku do banky se mi nechtělo. Začal jsem pracovat v jiném oboru, ale nebyl jsem spokojený. Pak jsem se brzy dostal přes kamarádku na pohovor a začal pracovat jako finanční poradce.
Když byste měl doporučit svému nejlepšímu kamarádovi, jak si má vybrat finančního poradce, co byste mu poradil?
Aby dal na osobní doporučení nějakého svého kamaráda nebo známého a pokud takového nemá, tak aby si našel poradce podle referencí na internetu
Co podle vás odlišuje úspěšné finanční poradce od davu poradců na trhu?
Neúspěšní poradci obvolávají různé databáze klientů, které získali různým způsobem. Toto moc nefunguje, ti úspěšní volat nepotřebují, protože se jim klienti ozývají sami. A světe div se, třeba i přes mail, což se před pár lety zdálo být absolutně nereálné. Ti neúspěšní si domluví 10 schůzek na týden, z nichž se uskuteční 1-2, ti úspěšní mají 4 schůzky, ale všechny se uskuteční.
Patříte k finančním poradcům, kteří umí kombinovat obchodní aktivity v živém a v digitálním světě. Jak vám to funguje?
Ano, získávám klienty na doporučení od stávajících klientů a poslední rok mám své internetové stránky a ozývají se mi i klienti z internetu. Občas se ozvou klienti, kteří si chtějí srovnávat nabídku poradců, ale občas se ozvou i klienti, kteří chtějí poradit s hypotékou a jinými produkty.
Prozraďte něco ze svojí obchodnické kuchyně – co vám nejlíp funguje?
Pracuji tak, aby byli klienti maximálně spokojení a mám ověřeno, že si to pak nenechají pro sebe a brzy se mi ozvou jejich známí, že chtějí také poradit.
Co byste poradil finančnímu poradci, který by chtěl získat víc obchodů?
Rozhodně být vidět v živém i digitálním světě, dále pracovat tak, aby klient necítil žádný tlak a zvolený produkt byl jeho volbou a ne volbou poradce.
Kdyby za vámi přišel váš dobrý kamarád, že chce začít dělat finančního poradce, co byste mu poradil?
Nejdřív bych se ho zeptal na to, jaký má plán na získání klientů, varoval bych ho předtím, že telefonické domlouvání schůzek a volání lidem už moc nefunguje a do budoucna bude fungovat méně a méně. Dále bych mu poradil ať se určitě prezentuje na internetu, aby se tím odlišil od ostatních poradců, kteří zatím na internetu nejsou.
Co si na vaší práci nejvíc pochvalují vaši klienti?
Co si na mně klienti pochvalují poznám hlavně z jejich referencí a tam nejčastěji padají slova, profesionál, poradce na plný úvazek, rychle komunikuje přes různé komunikační kanály (telefon, mail, hangout, skype), nic nenutí, pravidelně posílá zajímavé články emailem, rychlé vyřízení.
Jirka si svůj web vytvořil aplikací E-konzultant během pár minut. Prohlédnout si ho můžete tady: www.jirikohoutek.cz